HR- en Officemanager

  • Algemeen
  • Leiden, Nederland

HR- en Officemanager

Functieomschrijving

Morgens is een groeiend adviesbureau in verandermanagement. Onze klanten zijn onderwijs-, zorg- en overheidsinstellingen. Onze consultants werken op projectmatige wijze aan uitdagende opdrachten op het gebied van organisatieverandering. Wij zijn in 2001 opgericht vanuit de overtuiging dat wij organisaties blijvend fitter kunnen maken. Bij Morgens werken momenteel 50 mensen, waarvan de vijf officemedewerkers deels op kantoor en deels vanuit huis werken. De consultants vliegen af en aan, zij zijn vaak bij onze klanten op locatie aanwezig of werken vanuit huis. Ons office team is het hart van de organisatie. Hier worden alle zaken op het gebied van Secretariaat, Finance, Marketing, HR en IT geregeld. Binnen Morgens en dus ook binnen het office team staat Continu Verbeteren centraal: we dagen elkaar uit, leren van elkaar, verbeteren en, niet onbelangrijk, hebben veel plezier met elkaar.


Als HR-en Officemanager bij Morgens ben je verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op kantoor en het steeds verder verbeteren van onze interne processen.


Jouw profiel:
Als HR- en officemanager ben je een organisatorisch wonder en hou je er van om veel ballen in de lucht te houden. Je hebt oog voor detail en gevoel voor mensen, kennis en ervaring op HRM gebied. Jij regelt samen met je collega’s van Team Office de facilitaire & administratieve zaken voor Morgens op een doortastende wijze. Binnen het Office-team ligt jouw specifieke focus op HRM en ben je intensief betrokken bij werving en selectie, HRM-administratie en -beleid. Je verbetert de interne processen, bent een echte spin in het web die zich dagelijks inspant om de directie te ontzorgen. Daarnaast ondersteun je onze consultants waar nodig. Ook weet je moeiteloos tussen je vele taken en verantwoordelijkheden te schakelen. Je ziet het als een uitdaging om Morgens en het office team steeds beter te laten functioneren.


Functie inhoud: 

Als (senior) HR- en officemanager vorm je samen met een aantal collega’s Team Office. Je weet zakelijk en persoonlijk wat er speelt binnen de organisatie. Je bent goed in organiseren en neemt de verantwoordelijkheid om vastgesteld beleid in de praktijk uitgevoerd te krijgen.

Je coördineert alle activiteiten op onderstaande werkvelden en voert o.a. de volgende taken uit:

  • HRM:
    • Organiseren en coördineren werving & selectie;
    • Voeren van selectiegesprekken;
    • HRM-coördinatie: werkzaamheden op het gebied van arbeidsvoorwaarden, personeels- en pensioenregelingen;
    • HRM-administratie: administratieve werkzaamheden op het gebied van salarissen, pensioenen, opleidingen, beoordelingscyclus, ziekte en personele dossiers.
  • Je hebt inhoudelijke kennis en affiniteit met IT en Office 365/ Sharepoint;
  • Je gaat werken met Lift, een softwareprogramma voor onze projectenadministratie en wordt opgeleid tot expert van dit systeem;
  • Je bent een vraagbaak voor collega’s en vervult een leidende rol in uitvoering, bewaking en verbetering van projectkwaliteit en -administratie;
  • Samen met andere collega’s van het office team verzorg je de ‘regelzaken’ die dienen te gebeuren zodat alles op kantoor soepel verloopt;
  • Je werkt mee aan onze interne projecten;
  • Je hebt oog voor onze interne processen en kijkt waar ruimte voor verbetering is;
  • Je ontzorgt (samen met je collega’s van het office team) onze consultants, zodat zij tijd en ruimte hebben om onze klanten optimaal te kunnen bedienen.

Wat biedt Morgens jou: 

  • Je maakt deel uit van het hechte Morgens-team waarin wij met passie werken aan het leveren van topkwaliteit aan onze klanten en aan het realiseren van verdere groei;
  • Je krijgt een bepalende en verantwoordelijke rol in ons office;
  • Je krijgt veel ruimte en vrijheid om mee te bouwen aan het verder professionaliseren van ons office team;
  • Uiteraard bieden wij uitstekende arbeidvoorwaarden en opleidingsmogelijkheden;
  • Een goede balans tussen thuiswerken en werken op kantoor/ bij de klant;
  • Een gezellig team met jaarlijkse activiteiten zoals teamuitjes, het jaarlijkse kerstdiner en wintersport. Op vrijdagen hebben wij regelmatig Morgens-dagen waar ruimte is voor teambuilding, de ontwikkeling van Morgens, kennisoverdracht en natuurlijk de vrijdagmiddagborrel. Momenteel organiseren wij deze activiteiten op een "Corona-proof" wijze.

Functievereisten

  • HBO opleiding, bij voorkeur met een HR-richting;
  • Minimaal vijf jaar werkervaring in een professionele bedrijfsmatige omgeving bij voorkeur binnen een adviesbureau of in een organisatie waarin projectmatig werken centraal staat;
  • Als Pre zien wij kennis van en ervaring met (de inrichting van) Sharepoint;
  • Je hebt een kritische houding, oog voor details en je kan goed organiseren;
  • Je bent een ervaren office manager met aantoonbare ervaring in administratieve processen en HRM;
  • Je bent enthousiast, positief ingesteld, proactief en kan snel schakelen tussen diverse onderwerpen en taken terwijl je ook overzicht houdt;
  • Je haalt energie uit het uitzoeken, regelen en organiseren van zaken in de breedste zin van het woord.

We verwachten dat je een actieve en zichtbare bijdrage gaat leveren aan de verdere ontwikkeling van Morgens, zodat wij soepel de volgende stap in onze groeiambitie kunnen verwezenlijken.


Heb je interesse in deze functie? Stuur je CV en motivatie. Voor telefonische informatie kan je contact opnemen met Lotte Slootmaekers, telefoonnummer 071-33 13640.